EON_UI_Icon_Letter_48x48 EON_UI_Icon_Smartphone_48x48
EONs ladestasjoner vist på mobil og desktop

Ladeapp

Med ladeappen, EON Drive, finner du raskt frem til nærmeste ladestasjon når du trenger mer strøm. Du kan også starte og stoppe ladingen og se dine ladekostnader.

Last ned til Android/Google Play Last ned til Iphone/iOS

Dette kan du gjøre med ladeapp for elbil

  • Finn nærmeste ladestasjon
  • Starte og avslutte oppladingen
  • Se status for alle ladestasjoner (ledig, opptatt, ute av drift)
  • Overvåke oppladningen eksternt og se når du er fulladet
  • Se gjeldende priser og logg inn på ladekontoen din

Tilkobling av app og ladestasjon montert på en vegg

Har du ikke ladebrikke? Bestill ladebrikke og lad på våre ladestasjoner

Å kjøre på el skal være enkelt. Med vår ladebrikke lader din elbil på våre ladestasjoner i Norge. Vi er medlem av Norsk Elbilforening. Har du deres ladebrikke, trenger du ikke bestille ladebrikke fra E.ON.

Kundeservice tilgjengelig døgnet rundt

Vår kundesupport er tilgjengelig døgnet rundt. Opplever du problemer med appen, eller har du spørsmål om betaling? Kontakt oss på kundeservice eller finn svaret ditt i ofte stilte spørsmål.

Tilgang til E.ONs nettverk av ladestasjoner i Skandinavia og Europa

E.ON Drive gir deg tilgang til E.ONs nettverk av ladestasjoner i Skandinavia og Europa. I tillegg til E.ONs omfattende ladenett, kan du også lade på ladestasjoner som tilhører våre roamingpartnere over hele Europa. Se kart over alle tilgjengelige ladestasjoner.

Spørsmål og svar om EON Drive Ladeapp

Alle spørsmål om appen
Jeg får ikke betalt med appen

I appen kan man endre/se betalingskort via profil > betalingsmetode.
Hvis du ikke får opp dette valget, ta gjerne et skjermbilde og send til oss på [email protected].

Du kan også gå via våre nettsider. På customer.eondrive.no har man et valg for “Fjern betalingskort”. Fjern betalingsmetoden som er der og prøv å legge til kortet på nytt.

Om det ikke fungerer send oss gjerne en mail om det via [email protected]. eller ring oss på 90 72 16 62.

Jeg har brikke fra elbilforeningen, kan jeg fortsatt registrere meg på E.ON appen?

Ja du kan registrere elbilforeningens brikke i EON Drive appen.

Hvordan registrerer jeg rfid brikke i appen?

Registrering av ladebrikken kan du gjøre på følgende måte:

  1. Logge inn i kundeportalen
  2. Gå inn på Kontoinformasjon (trykk på rediger kontoinformasjon)
  3. Deretter legger du til ladebrikkenummer
Betaling er mislykket, hva gjør jeg?

Om du ikke får betalt på en av våre ladestasjoner/ladebokser kan du forsøke en av punktene nedenfor:

  • Bruker du mobilappen kan du prøve å lukke appen og starte ladehendelsen på nytt.
  • Sjekk at du har nok saldo på kontoen og at betalingskortinformasjonen i appen er riktig.

Får du fremdeles ikke betalt kan det være at laderen er midlertidig frakoblet og krever vedlikehold. Ta kontakt med kundesupport. Vi er tilgjengelig alle timer i døgnet og kan søke opp problemet med ladeboksen.

Hvor finner jeg kvittering i appen?

Kvittering for tidligere ladeøkter finner du under historikk-fanen i appen.

Denne ser slik ut:

Brukerinnstillinger for EON Drive Appen

Hvordan registrerer jeg betalingskort eller endrer betalingsmåte i appen?

I appen kan man endre og se betalingskort via profil > betalingsmetode. Dette ser slik ut:

Endre betalingsmåte i eon drive appen

Du kan også endre betalingsmåten via våre kundesider.

Logg deg inn på våre kundesider via denne linken, og fjern betalingsmåten som ligger inne og prøv å legge til kortet på nytt. Om det ikke fungerer send oss gjerne en mail på det via [email protected].

Ta gjerne kontakt dersom du har noen spørsmål.

Hvordan registrerer jeg rfid brikke i appen?

Registrering av ladebrikken kan du gjøre på følgende måte:

  1. Logg inn i kundeportalen
  2. Gå inn på Kontoinformasjon (trykk på rediger kontoinformasjon)
  3. Deretter legger du til ladebrikkenummer

Du kan også registrere en ladebrikke via appen på denne siden:

Registrering av ladebrkke i EON Drive appen

Hvorfor er kontoen min blokkert?

Kontoen din kan være blokkert fordi vi har forsøkt å belaste kortet ditt uten hell, for bruk av våre ladestasjoner.For å kunne fortsette å bruke tjenestene våre, må du oppdatere kortinformasjonen din og betale utestående beløp.

Om du tror at det kan være en annen grunn til at kontoen din er blitt sperret, kan du ta kontakt med oss på kundesupport, så skal vi hjelpe deg tilbake i appen.

Jeg får ikke betalt med appen

I appen kan man endre/se betalingskort via profil > betalingsmetode.
Hvis du ikke får opp dette valget, ta gjerne et skjermbilde og send til oss på [email protected].

Du kan også gå via våre nettsider. På customer.eondrive.no har man et valg for «Fjern betalingskort». Fjern betalingsmetoden som er der og prøv å legge til kortet på nytt.

Om det ikke fungerer send oss gjerne en mail om det via [email protected]. eller ring oss på 90 72 16 62.

Jeg har brikke fra elbilforeningen, kan jeg fortsatt registrere meg på E.ON appen?

Ja du kan registrere elbilforeningens brikke i EON Drive appen ved å følge punktene under:

    1. Registrer deg som kunde på customer.eondrive.no
    2. Legg inn betalingskort og bekreft med BankID
    3. Du mottar e-post fra E.ON Drive for å bekrefte
    4. Logg inn på kundeportalen
    5. Velg kontoinformasjon og administrer ladebrikker
    6. Legg inn ditt ladebrikkenummer som står på baksiden av ladebrikken og legg til

NB! E.ON og Circle K bruker samme kundesystem (Virta) så du kan ikke ha samme ladebrikkenummer registrert hos begge. Du kan bytte ditt ladebrikkenummer mellom dem etter behov. Uansett skal lading fungere hos begge, men du får ikke nødvendigvis samme pris.

Jeg har problemer med å starte ladingen via appen

Her er noen grunner til at ladehendelsen ikke kan startes. Vurder disse før du ringer vår kundeservice.

  • Kontroller at kabelen er ordentlig koblet til ladestasjonen og kjøretøyet
  • Bruker du en RFID brikke, kan du prøve å autentisere den igjen til ladestasjonen
  • Bruker mobilappen, kan du prøve å lukke appen og starte ladehendelsen på nytt
  • Sjekk at du har nok saldo på kontoen din og at betalingskortinformasjon er riktig fylt inn i appen
  • Noen ladere er kun til privat bruk og krever en separat tillatelse fra eier av ladepunkt. Hvis du mener du bør ha tilgang til å bruke laderen, kan du kontakte eieren eller sjefen for laderen. Laderen er ofte relatert til arbeidsplassen eller anlegget der laderen er plassert.
  • Noen ladere kan være midlertidig frakoblet og krever vedlikehold.
  • Prøv igjen senere når laderen kommer på nett.