EON_UI_Icon_Letter_48x48 EON_UI_Icon_Smartphone_48x48

E.ON Drive Norway og H1 gjør det enkelt å være elbileier og kunde hos E.ON.

Uppdaterat april 29, 2021

 

I dag er mer enn halvparten av alle nye biler som selges i Norge, elbiler, og antall brukere vokser jevnt. Ladeinfrastrukturen er også i forkant, der E.ON Drive tilbyr tilkoblede ladeløsninger til kundene.

 

For ytterligere å styrke kundeopplevelsen har E.ON Norge AS gitt H1 tillit til å levere kundesupport. Tjenesten leveres spesielt for selskapets norske eMobility-kunder i et marked som er i front både når det gjelder ladeinfrastruktur og antall elbiler. Fra produksjonsenheten i Halden og sammen med 24/7 kapasitet i konsernet, håndterer H1 kundesupport og systemstøtte for E.ON Drive Norway døgnet rundt hele året.

– Vi ser frem imot samarbeidet med H1 og deres brede erfaring med e-mobilitet rundt hele Norden, sier Mattias Vendel, Country Manager Norway i E.ON Energilösningar AB. Veksten i elektrifisering gjør at vi stadig oppfyller nye behov og forventninger, og vi ser at kundeopplevelsen blir stadig mer digital. Våre kunders tillit er avgjørende, og det er en sikkerhet for oss at H1 er i forkant gjennom ISO 27001-sertifiseringen.

E.ON er en markedsledende aktør innen eMobilitet og relaterte energiløsninger i Europa; kundene får et holdbart, nøye testet produkt som er skreddersydd etter behov. I Norge ble driften startet i 2018 og har vært i en utvidelsesfase siden den gang. Kundesupport håndterer alt fra tekniske problemer under lading, til brukerstøtte og betalingsproblemer. Elbiladning følger et daglig mønster der en viktig del av kundeopplevelsen er å alltid ha riktig tilgjengelighet.

– Det er utrolig inspirerende å jobbe for et så sterkt merke som E.ON og jeg er overbevist om at deres kompetanse og lange erfaring innen e-mobilitet vil gjøre oss bedre, sier Mona Silfver, COO i H1. Jeg ser frem imot til å bidra med vår kompetanse der jeg ser at viktige faktorer vil være riktig tilgjengelighet, kundetilfredshet og ikke minst tett samarbeid, slik at vi sammen kan møte en stadig mer skiftende verden.

Om E.ON Drive Norway

E.ON Norge AS er en del av det internasjonale energikonsernet E.ON SE med hovedkontor i Essen, Tyskland, med 50 millioner kunder og drøyt 78.000 ansatte. E.ON Drive i Norge leverer tilkoblede ladeløsninger som muliggjør lading av kundenes kjøretøy på en kostnadseffektiv måte.

Om H1 Communication

H1 Communication er et nordisk selskap med europeiske partnere som tilbyr outsourcing av kundeservice, teknisk support, PKI-tjenester og responstjeneste. Som Nordens største medeierledede bransjespiller, bygger H1 kundevennlige samarbeid med stort engasjement og kontinuitet. H1 er ISO-sertifisert i henhold til 9001, 14001 og 27001. Med enheter rundt hele Norden tilbys H1s tjenester på alle nordiske språk – døgnet rundt, hele året.

 

For mer informasjon, kontakt gjerne

Mona Silfver, COO, H1 Communication AB, +46 70 249 46 49, mona.silfver@h1.se

Mattias Vendel, programleder eMobility Solutions Nordic, E.ON Energilösningar AB, +46 722 44 54 05, mattias.vendel@eon.se